Tuesday, August 16, 2011

Salmon pink Jacket (DIY) – Jaqueta salmão (feita por mim)

Today I woke up into a rainy day, and I was lucky to take these pictures without getting wet, lol. My “personal photographer” was already gone on his way to the office and I was late but couldn’t pass on the chance of showing off my latest creation, this salmon pink jacket. I used a Vogue Paris Original pattern signed by Guy Laroche. The flared salmon pink pants that complete the suit were already reviewed; click here for some pictures and more pattern details. The jacket (or should I call it a kimono?) has a certain oriental vibe into it, and we all know kimonos are in right now. As for the pastel color, it’s a nice change from all the bright colors that most people (me included) are wearing this summer. The jacket’s sewing review will be up later today, If I get some spare time to finish it is up, click here. Have a wonderful day you all!


Hoje acordei para um dia chuvoso e tive sorte em conseguir tirar estas fotos sem me molhar, hehe. O meu “fotógrafo de serviço” já tinha saído e estava já atrasada, mas não pude deixar passar a oportunidade de mostrar a minha última criação, esta jaqueta rosa-salmão feita a partir de um molde Vogue Paris Original assinado por Guy Laroche. As calças do conjunto em rosa-salmão já foram mostradas e revistas, cliquem aqui para algumas fotos e para mais detalhes do molde que usei. A jaqueta (ou deveria antes chamar-lhe um kimono?) tem um certo ar oriental e todos(as) sabemos que os kimonos estão na moda no momento. Quanto à cor pastel, é bom variar das cores vivas que muitas pessoas (incluindo eu própria) têm usado neste verão. O artigo sobre a confecção da jaqueta deverá ser publicado ainda hoje, se tiver um pouco de tempo para o terminar já foi publicado aqui. Tenham todos(as) um óptimo dia!





No comments:

Post a Comment